آهنگ sevgi Qatari از sefa

۶ بازديد

سایت deepmuzix، به شما اجازه دسترسی به خاص ترین آهنگ های دنیا را می دهد و آنها را با بهترین کیفیت بع شما ارائه خواهد داد. برای دانلود آهنگ مورد نظرتان فقط کافیست تا در قسمت جستجو قرار گرفته در بالای سایت، نام آهنگ خود را وارد کرده و در کم تر از چند صانیه به آن دسترسی داشته باشید. در اینجا به چند نمونه از این آهنگ های خاص اشاره خواهیم کرد.

آهنگ sevgi Qatari از sefa

متن آهنگ sevgi Qatari از sefa

Bu atesi,bu yangini,

Ureyimde chatib getdin,

Sen meni nefsine

Satib getdin

Bir gereksiz esya kimi

Heyatindan at meni

Unut meni,unut meni

Unut ki,yasanacaq

Ne qalibdir sabaha

Bu sevginin qatari

Getdi gulum,getdi daha

Bu son vida,bu son vida

Ne olar bir de donme geri

Qoy daha qalmasin

Umid yeri

Tenhalarin,yalqizlarin

Cergesine qat meni

Unut meni,unut meni

دانلود آهنگ sevgi Qatari از sefa

 

آهنگ بی کلام Lite Flow از SUBODH

دانلود آهنگ بی کلام Lite Flow از SUBODH

 

آهنگ بی کلام drama از jvla feat Maga

دانلود آهنگ بی کلام drama از jvla feat Maga

 

آهنگ ریمیکس turn it up از damien n-drix

دانلود آهنگ ریمیکس turn it up از damien n-drix

 

آهنگ OMG از White Gangster

متن آهنگ OMG از White Gangster

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Flaa

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O.

Oh My, Oh Oh My.

Oh My God

Oh My, Oh Oh Oh.

O - O - O -O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

Oh My God

O - O - O - O

...

Oh My, Oh Oh My.

Oh My God

Oh My, Oh Oh Oh.

 

دانلود آهنگ OMG از White Gangster

 

چه دستکش هایی مناسب کار با مواد شیمیایی و اسیدی است؟

۹ بازديد

چه دستکش هایی مناسب کار با مواد شیمیایی و اسیدی است؟

به نقل از ایمنی ها ایمنی ها؛ آشنایی با راهکارهای ایمنی برای کار با مواد شیمیایی و اسیدها و شناخت مواد سازنده دستکش هایی که مناسب کار با این مواد است.

دستکش ضد اسید و مواد شیمیایی
انتخاب دستکش مناسب برای کار با مواد شیمیایی و بخصوص اسیدها مستلزم آشنایی با مواد مقاومی است که به میزان زمان مشخصی در کار با این مواد شیمیایی دوام آورده و مانع نفوذ و آسیب مواد شیمیایی یا اسید به دستان کارگر شوند. با توجه به کاربرد فزاینده ی مواد شیمیایی در صنایع و افزایش تعداد کارگران در معرض خطر، استفاده از دستکش ایمنی مناسب و با دوام ضروری به نظر می رسد. تولید کنندگان دستکش کار مقاوم در برابر اسید یا مواد شیمیایی جدولی از میزان دوام آن را در تماس مستقیم با مهمترین مواد شیمیایی ارائه می دهند که بهترین راهنما برای انتخاب محصول مناسب کار شماست؛ اما به طور کلی با شناخت مواد اولیه و ساختار دستکش می توان از میزان مقاومت آن آگاه شد و گزینه ی مناسبی را انتخاب نمود. از لینک زیر محصولات را مشاهده کنید.

https://imeniha.com/product-category/personal-protection/working-gloves/

 

میزان محافظت یک دستکش در برابر مخاطرات شیمیایی و خطرات زیست شناختی در چند سطح مختلف با کد en374 در استانداردهای ایمنی اروپا (EN) بررسی و ارزیابی می شود. این استاندارد توسط سه آزمایش: نفوذ، میزان تخریب و نشت، توان تحمل دستکش را در برابر مواد شیمیایی و نفوذ میکرواُرگانیسم ها (خطرات بیولوژیکی) ارزیابی می کند و توسط دو نشان مجزا نتیجه ی آزمایش را نمایش می دهند.
این دستکش ها یا به طور ساده و خالص از یک ماده ساخته می شوند مثل دستکش های پزشکی لاتکس و یا از یک آستر نخی و روکش مقاوم برای استخوان بندی بهتر دستکش تشکیل می شوند. میزان احتمال خطر در سه دسته ی کلی تماس تصادفی، تماس طولانی و مخاطرات خاص طبقه بندی می شود. برای مقایسه بهتر و نتیجه گیری راحت تر بر اساس مواد اولیه سازنده دستکش مواد شیمیایی آن ها را به دسته های زیر تقسیم بندی می کنیم :

 latex لاتکس(لاستیک طبیعی): برای تماس تصادفی در مصارف بیولوژیکی و کار با مواد (آب پایه) مناسب است اما مقاومتی در برابر حلال های آلی ندارد. میزان کمی محافظت در برابر مواد شیمیایی دارد و امکان دارد در زمان کار با مواد سخت سوراخ شده و نشتی غیر قابل تشخیص داشته باشد. مواد لاتکس ممکن است برای برخی افراد حساسیت های پوستی ایجاد کند.
 Nitrile
نیتریل: دستکش نیتریل یکبار مصرف برای تماس تصادفی با برخی اسیدها، حلال ها، روغن و گریس، مناسب است اما مدل ضخیم تر آن که قابل استفاده مجدد است احتمال دارد در تماس های طولانی با این مواد دوام بیاورد. پارگی و نشتی در این مدل کاملا مشخص است و جایگزین مناسبی برای افراد حساس به لاتکس می باشد.
 Butyl rubber
لاستیک بوتیل: برای تماس طولانی با کِتون ها و اِستر ها مناسب است اما در برابر بنزین، مواد آلیفاتیک آروماتیک و هیدرو کربن هالوژنه عملکرد ضعیفی دارد.
 Neoprene
نئوپرن: برای تماس طولانی با اکثر مواد شیمیایی مناسب است. این ماده به طور عمومی برای کار با اسیدها، الکل ها، سوخت ها، پراکسیدها، فِنِل ها و کار با عناصر خالص مورد استفاده قرار می گیرد. دستکش های نئوپرن در مقابل هیدروکربن های هالوژنه و آروماتیک عملکرد ضعیفی دارند.
 Norfoil
نورفویل: برای تماس طولانی با اکثر مواد شیمیایی مناسب است. در مقابل سایش و پارگی هیچ مقاومتی ندارد. با روکش نقره ای ارائه می شود: silver shield. برای تماس با جیوه مناسب است.
 Viton
ویتون: برای تماس طولانی با مواد شیمیایی همچون کلر و مواد آروماتیک مناسب است اما در برابر کِتون ها عملکرد ضعیفی دارد.از مقاومت خوبی در برابر سایش و بریدگی برخوردار است. گران است: قیمت بالا از نقاط ضعف این ماده محصوب می شود.
 PVC
پلی وینیل کلرید: برای کاربردهای خاص و ویژه توسط این ماده دستکش ایمنی ساخته می شود که بیشتر مناسب کار با اسیدها، عناصر پایه، روغنها،چربی ها، پراکسیدها و آمین ها می باشد. مقاومت خوبی در برابر سایش دارد. در برابر تماس با حلال های آلی عملکرد ضعیفی دارد. ضخیم بودن مواد کارآیی دست را کاهش می دهد.
 PVA
پلی وینیل الکل: برای کاربردهای خاص و ویژه که با حلال های آروماتیک و کلرها سر و کار دارند مناسب است. در مقابل حلال های مبتنی بر آب عملکرد ضعیفی دارد.
Cryogenic Resistant Material
 مناسب کاربردهای کرایوژنیک: دستکش هایی با عایق چند لایه را شامل می شود که مناسب کار با مواد فوق سرد مثل گازهای مایع می باشد و برای جلوگیری از سرما زدگی تا آستانه ی مشخصی از دما طراحی شده اند. هرگز دستکش را مستقیم در نیتروژن مایع فرو نکنید.

در پایان امیدواریم که مطالب عنوان شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد. اما اگر قصد خرید هرگونه دستکش کار اعم از دستکش کار با مواد شیمیایی و اسیدی را دارید می توانید با مراجعه با سایت فروشگاه ایمنی ها پس از مشاهده مدل ها، ثبت سفارش و خرید خود را انجام دهید.

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

۸ بازديد

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

از بسیاری جهات، سلامت روان درست مانند سلامت جسمانی است: همه آن را دارند و ما باید از آن مراقبت کنیم. سلامت روانی خوب به این معنی است که به طور کلی قادر به تفکر، احساس و واکنش به روش هایی است که شما نیاز دارید و می خواهید زندگی خود را انجام دهید.

اما اگر در دوره ای هستید که سلامت روان شما آسیب دیده است، ممکن است متوجه شوید که روش‌هایی که اغلب فکر می‌کنید، احساس می‌کنید یا واکنش نشان می‌دهید دشوار یا حتی غیرممکن است. این می تواند به اندازه یک بیماری جسمی و یا حتی بدتر احساس شود.در این مقاله از مجموعه مطالب حقوقی کاربردی نقش روانشناختی و تاثیر آن بر جرم مورد تحلیل قرار گرفته است.

اختلالات سلامت روان می‌تواند همه افراد جامعه را درگیر کند به طوری‌ که گفته می‌شود ?? درصد جمعیت ?? تا ?? سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می‌برند؛ و اختلال شخصیتی نیز یکی از این نوع اختلالات به شمار می روند. 

اختلالات شخصیت عبارتند از مجموعه اختلال‌های روان شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است. این رفتارها به اشخاص آسیب می‌رساند، چون مانع سازگاری آن‌ها با الزام‌های زندگی روزانه می‌شود و روابط آنان را با دیگران مختل می‌سازد؛ هرگاه صفات شخصیتی غیرقابل انعطاف و نابهنجار و از طرفی کارکردهای آن با رنج و عذاب ذهنی همراه باشد، به اصطلاح می توان تشخیص داد که فرد دچار اختلال شخصیتی شده است.

در برخی از مواقع ارتکاب جرم توسط اشخاص عادی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات بیماران روانی دست به ارتکاب جرایمی خواهند زد که اگر در حالت عادی قرار داشتند، هیچ گاه این جرایم اتفاق نمی افتادند.

در علم روانشناسی اجتماعی از آنجایی که وضعیت روحی و روانی این مجرمین نسبت به مجرمین دیگر متفاوت است، در قانون نیز مجازات بیماران روانی به نحو دیگری مقرر شده است. در قانون مجازات اسلامی به مسئله جنون اشاره شده و تدابیر مختلفی برای اشخاص مجنون در نظر گرفته شده است.

رویکردهای مختلفی برای سلامت روان و بیماری روانی در سراسر جهان وجود دارد. اکثر متخصصان بهداشت در بریتانیا بر مجموعه مشابهی از تشخیص‌ها و درمان‌های بالینی برای مشکلات سلامت روان توافق دارند.

در یک مجله آنلاین بیان شده بود همه افراد در مورد سلامت روان خود به یک طریق فکر نمی کنند. بسته به سنت ها و اعتقادات خود، ممکن است ایده های متفاوتی در مورد بهترین روش مقابله داشته باشید. در بسیاری از فرهنگ ها، بهزیستی عاطفی ارتباط نزدیکی با زندگی مذهبی یا معنوی دارد. و تجربیات دشوار شما ممکن است تنها بخشی از نحوه درک کلی هویت شما باشد.

در ماده 503 قانون آیین دادرسی کیفری نیز به مورد دیگری در خصوص جنون اشاره شده است. در این ماده اینگونه ذکر شده است که هرگاه محکوم علیه در خصوص جرایم تعزیری و پس از صادر شدن حکم قطعی توسط دادگاه، به عارضه جنون مبتلا شود تا زمان بهبودی، اجرای حکم به تعویق خواهد افتاد.

در مورد مجازات های مالی، این رویه اعمال نخواهد شد چرا که این گونه مجازات ها از اموال محکوم علیه قابل وصول خواهد بود. در مورد حالت دیگر نیز، چنانچه محکوم علیه به حبس محکوم شده باشد و یا در صورت محکومیت به مجازات های مالی و عدم پرداخت آن در حبس باشد و در این حالت به جنون مبتلا شود، به بهبودی وی در مراکز درمانی، بیمارستان و یا محل مناسب دیگری ترتیب اثر داده می شود و این ایام محاسبه شده و بخشی از مدت محکومیت وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مبلمان

با این وجود گاهی اوقات امکان دارد فقط بیمار روانی خطرناک باشد یعنی فرد بیمار جرمی انجام نداده ولی رفتارش ممکن است برای جامعه خطرناک باشد. به عنوان مثال فرد بیماری که رفتار پرخاشگرانه دارد و احتمال ارتکاب جرم یا اعمال خطرناک از سوی او وجود دارد.

در چنین وضعیتی، ماده  150 قانون مجازات اسلامی دست قضات را باز گذاشته تا افرادی با شخصیت خطرناک را به مراکز تربیتی و بیمارستان‌هایی که مخصوص نگهداری این افراد هستند بفرستند، اما متأسفانه از آنجا که سازوکارهای این ماده خیلی مشخص نیست، قضات کمتر از این ماده استفاده می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک ایراد محسوب شود.

صفت شخصیت الگوی بادوام عبارت از درک کردن محیط و دیگران، برقرار کردن رابطه و فکر کردن به آنها است، الگویی که در قالب ساخت روانی فرد تثبیت شده است. در عین حال اختلال شخصیت برعکس الگوی ناسازگارانه و بادوام تجربه درونی و رفتاری به شمار می رود که به زمان نوجوانی یا جوانی بر می گردد.

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

https://xiglute.com/forums/topic/10822/catwoman/view/post_id/358147

https://tore-dahl.23video.com/cfhansen-apse-copenhagen-cathedral-1

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=206#comment-156102

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/739698

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-2b

https://www.rmp.gov.my/arkib-berita/keratan-akhbar/2016/02/29/tetap-puas-walaupun-seri

چطور غذاهای مفید بر سلامت پوست و زیبایی موثر هستند

۷ بازديد

چطور غذاهای مفید بر سلامت پوست و زیبایی موثر هستند

پوست شما آینه درونتان است. همان‌طور که رژیم غذایی نامناسب باعث چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود، تغذیه مناسب هم روی سلامت و زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد. ارتباط بین تغذیه و سلامت و زیبایی پوست حقیقتی است که متأسفانه اکثر افراد به آن توجهی ندارند. واقعیت این است که رژیم غذایی نامناسب می‌تواند ساختار پوستتان را تغییر داده و توانایی بدن در حفظ زیبایی و سلامت پوست را پایین بیاورد.

 

هرکسی کرم صورت محبوب خودش را دارد، اما یادمان باشد که نخستین گام برای داشتن زیبایی پوست صورت ، رعایت رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم است. سلول‌های جوان برای اینکه جایگزین سلول‌های پیر و مرده شوند به مواد مغذی نیاز دارند.

داشتن رژیم غذایی متعادل، مواد مغذی موردنیاز و حیاتی بدن برای حفظ نرمی، لطافت و شادابی پوست را تأمین می‌کند. پیری امری اجتناب‌ناپذیر است و چین و چروک‌ها به ‌مرور زمان روی پوست ظاهر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد آرایشی و شیمیایی و تغذیه نامناسب هم مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن را تشدید می‌کنند.

مواد غذایی بلوک های سازنده هستند که بدن برای رشد، توسعه و ترمیم استفاده می کند. غذاهای سالم، گیاهان و مواد غذایی را برای انجام این کار فراهم می کنند. اگر خوب غذا نخورید، نمی توانید به درستی عمل بکنید حالا می خواهیم در مورد تغذیه جوان کننده پوست و خوراکی های زیبایی و شادابی چهره صحبت کنیم .

محققان دریافته‌اند افرادی که بیشتر از دیگران از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند معمولاً به همان نسبت نیز کمتر دچار بیماری‌های پوستی به خصوص سرطان می‌شوند. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل بیرونی تاثیر گذار در سلامتی پوست و ایجاد سرطان در آن نور خورشید می‌باشد.

با این همه دلیل بد نیست شما هم کمی به فکر آموزش آشپزی باشید تا بتوانید غذاهای مفیدی را برا خودتان تهیه کنید.

در این حالت اگر بدن شما دارای ویتامین‌های C و E باشد خورشید اثر مخرب خود را بر روی پوست نمی‌گذارد. برعکس این حالت زمانی است که افراد بیش از حد از گوشت‌های قرمز، غذاهای پر چرب و فست فودها استفاده می‌کنند. چربی‌های مضر می‌توانند پوست را در برابر آسیب‌های نور خورشید مستعدکرده و سبب ایجاد سرطان پوست شوند.

دانه ها

تخم شربتی، شاهدانه، تخمه ی آفتابگردان، تخمه ی کدو و تخم کتان برای داشتن پوستی زیبا و سالم فوق العاده اند. تخمه ی کدو و تخمه ی آفتابگردان سرشار از سلنیوم؛ ویتامین A، منیزیم و پروتئین ها هستند. سلنیوم و پروتئین مانع از بروز چین و چروک می شود و ویتامین E پوست را بهتر آبرسانی و مرطوب می کند. منیزیم موجود در این دانه ها نیز میزان استرستان را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا ? که در تخم کتان، تخم شربتی و شاهدانه وجود دارند نیز برای مقابله با آکنه و چین و چروک فوق العاده عمل می کنند. این دانه ها همچنین سرشار از پروتئین نیز هستند.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

 

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که جوش‌ و آکنه از معضلات سن بلوغ است که گاهی تا بزرگسالی هم دست از سرمان برنمی‌دارد. تأثیری که آکنه روی ظاهر افراد می‌گذارد، سلامت روان را هم به‌ خطر می‌اندازد. مصرف شیرینی و شکلات باعث تشدید جوش‌های پوستی می‌شود. کربوهیدرات موجود در شیر روی هورمون‌های رشد و انسولین تأثیر می‌گذارد و جوش‌های پوستی را بدتر می‌کند.

بنابراین افرادی که پوست جوش‌دار دارند یا مستعد آکنه هستند بهتر است که در مصرف لبنیات بیشتر دقت کنند. مصرف قند و شکر، نان‌های حاوی آرد سفید و بدون سبوس هم باعث بدتر شدن پوست جوش‌دار می‌شوند. غذاهای مفید برای پوست جوش‌دار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی و مصرف آرد و برنج سبوس‌دار است.

بیشتر بخوانید : سرگرمی

تغذیه مناسب پوست چرب

 

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که تغذیه، تأثیر مستقیمی روی چرب شدن پوست صورت و بدن دارد. بهترین راه برای حفظ تعادل غده‌های چربی پوست این است که مصرف خوراکی‌های چرب را کم یا حذف کنید. فیبر، خیار، گریپ فروت، مواد غذایی سبوس‌دار، نوشیدن آب کافی، آجیل‌ها، موز و آووکادو از غذاهای مفید برای پوست چرب هستند که می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 

 اگر به ‌دنبال تغذیه مناسب پوست چرب هستید در مجله اینترنتی بیان شده که باید بدانید که مصرف برخی خوراکی‌ها باعث تشدید چربی پوست می‌شود. بنابراین بهتر است مواد غذایی مثل شکرهای مصنوعی، گوشت چرب، آرد غنی‌شده، کافئین، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، نوشابه‌های گازدار، الکل، و غذاهای ادویه‌دار و شور را از رژیم غذایی روزانه‌تان کنار بگذارید.

پروتئین‌ها

 

قسمت عمده‌ی پوست ما انسان‌ها از پروتئین تشکیل شده است که در این میان یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های حافظ سلامت و زیبایی پوست کلاژن است. کلاژن با ایجاد خاصیت انعطاف پذیری از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده و سبب ترمیم بافت‌های سلولی می‌شود. همانطور که می‌دانید پروتئین‌ها نمی‌توانند از طریق لایه‌های پوست به داخل آن نفوذ کنند بنابراین شما فقط می‌توانید از طریق تغذیه این مواد را تامین کنید. منابع غنی پروتئین را می‌توانید در انواع گوشت، ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و لبنیات بیابید.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات دارای مواد معدنی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز پوست و بدن هستند که شما برای داشتن پوستی زیبا و سالم نیاز دارید روزانه به مقدار کافی از این مواد مصرف کنید. تمام میوه‌ها سرشار از ویتامین B وهستند. علاوه بر این به علت داشتن فیبر بالا می‌توانند آب زیادی را ذخیره کرده و آبرسانی به پوست را تضمین کنند.

https://llk.dk/wyj4r7

 http://s.ecmaps.de/mlqyd

 

https://writeablog.net/faheemkhatri4/gr-w-m-hy-trhydkhwrsywntqkhwb

https://www.zupyak.com/p/3470293/t/gr-w-m-hy-trhydkhwrsywntqkhwb

https://www.launchora.com/story/1674973133--0

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:30883269

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/296227/%D9%85%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B4%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%86%D9%87%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1?new=1

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/140721

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2023/01/29/%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af%d8%a8%d8%af%d8%a7 /

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/360054

https://friend007.com/read-blog/49502

https://gab.com/gexica3481/posts/109771114389315197

سفر و گردشگری چه تاثیرات مثبتی بر روحیه انسان دارد؟

۶ بازديد

سفر و گردشگری چه تاثیرات مثبتی بر روحیه انسان دارد؟

برای اکثر گردشگران سفر یک برنامه ی لوکس می باشد، بسیاری از افراد هنگام مسافرت از زندگی لذت می برند و مرور خاطرات آن نیز دوست داشتنی است. با وجود لذت ها و خوشی نهفته در سفر شاید به ندرت به آثار و بهره سفر بر سلامت فیزیکی و روحی فکر کرده باشیم.

در این مقاله که توسط مجله اینترنتی چرخونکی آماده شده را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت . در زندگی روزمره از سایر فعالیت هایی که به سلامت مرتبط باشند، مانند ورزش و رژیم غذایی، اطلاع داریم. مسافرت می تواند هم از لحاظ جسمی و هم از بعد روحی بدن انسان را سالم تر کند، پس با داشتن پول و زمان کافی بهتر است که برنامه ای برای مسافرت در نظر بگیرید.

سفر و گردشگری می تواند تغییرات مثبت و اساسی ایجاد کند که نتیجه آن هم در دوران سفر و هم در دوران بلند مدت پس از سفر می توان مشاهده نمود.

از تاثیرات مثبت سفر می شود به موارد ذیل اشاره کرد

تغییر در شخصیت

سفر کردن همیشه چالش هایی را در بر دارد و باعث می شود شما از منطقه راحت خود خارج شوید، این یکی دیگر از اثرات سفر کردن است.

استرس زدایی با مسافرت

ما در زندگی روزمره بنا به دلایلی مانند شغل، روابط اجتماعی و خانوادگی دچار تنش و استرس می شویم.

یکی دیگر از اثرات سفر رهایی از استرسها و تعهدات زندگی روزمره  است.

بروز شادی

اثرات سفر فقط در طول سفر و بعد از سفر احساس نمی شود. در حقیقت، حتی فقط فکر کردن به تعطیلات می تواند روحیه شما را تقویت کند.

خواب راحت

گشت و گذار در سفر باعث خستگی و در نتیجه خواب راحت می شود.با سفر کردن از مشکلات و روزمرگی ها دور می شوید و احساس آرامش می کنید که باعث خواب راحت می شود.

جذب اکسیژن

رفتن به سفر و قرار گرفتن در هوای پاک و سالم باعث می شود که اکسیژن بیشتری به مغز برسد ،درطبیعت عمیق تر نفس بکشید تا اکسیژن بیشتری وارد بدنتان شود.

چه خوب می شود اگر سفر جایگاهی در میان زندگی ما داشته باشد تا به واسطه آن در جهت رشد و تعالی روح و روانمان قدم برداریم و حصارهایی که شب و روز به دور خود تنیده ایم را برای مدت کوتاهی پاره و خود را از تمامی آن ها خلاص نماییم. هر چه بیشتر به سفر کردن بپردازیم، احساس رضایت و دلگرمی ما به زندگی بیشتر گشته و با انرژی و نشاط فراوان تری به سمت مقابله با مشکلات پیش خواهیم رفت.

پزشکان معتقدند بسیاری از اختلالات و بیماری ها، ریشه در اعصاب و روان انسان ها دارند.  در جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، استرس ها و نا آرامی ها گریبان همه را گرفته است. تنش ها و خستگی های جسمی، از هر سو به هر کدام از ما فشار می آورد.

بنابراین نیاز است انسان با سفر کردن، بهترین و موثر ترین درمان را در جهت بهبود روح و روان خود انتخاب کند.  مهم ترین تاثیرات سفر در سلامت روان فرد، تأمین نیازهای روان از طریق دستیابی به نشاط و آرامش فکری است.

و در نهایت سفر شادی آفرین است

مسافرت بهترین روش برای تجربه چیزهای جدید و جذاب است و موجب می شود به خیلی از زیبایی ها یا تجربه های متنوع دیگر چشم بدوزید اگر اطلاعات کاملی ندارید می توانید با مراجعه به مجله تفریحی و سرگرمی نکته های لازم را بیاموزید. اگر به مکانی سفر کردید که قبلا آرزوی آن را داشتید، زمانی را برای کاوش و بازدید از جاذبه های آن اختصاص بدهید، و مجموعه ای از خاطرات خوش را برای آینده رقم بزنید.

این روش موجب می شود که سطح هورمون های شادی (هورمون دوپامین و سروتونین) در بدن جاری گردد و با یاد آوردن خاطرات سفر احساس خوبی داشته باشید. گفتنی است که طبق یافته های یک از مطالعات، پیش بینی و انتظار یک تعطیلات از قبل برنامه ریزی شده می تواند افراد را چند برابر خوشحال کند.

http://gg.gg/133793

https://bit.ly/3RuZUQv

https://did.li/YKRNf

https://mub.me/0L6N

https://llk.dk/wyj4r7

http://s.ecmaps.de/mlqyd

https://0rz.tw/lv3zN

 https://v.gd/UYWalS

و تعادل جسمی، روحی و احساسی افراد را افزایش دهد. یکی دیگر از مطالعات نیز روشن کرده است که خریدهای تجربی (مانند سفر)، در مقایسه با خریدهای مادی مانند خرید لباس یا لوازم الکترونیک، می تواند لذت بیشتری به مردم هدیه بخشد.

اگر اهل زندگی و کارهای روتین هستید و به ندرت از توانایی های هوش هیجانی و خلاقیت خود استفاده میکنید یا در مواجهه با مشکلات به سادگی خود را تسلیم میکنید؛ سفر به کویر یا جنگلی سرسبز در کنار دوستان و یا خانوادتان برای شما بسیار کمک کننده است.

بیشتر بخوانید : سلامت و زیبایی

در این سفر بهتر است برای اقامت خود کمپی برپا کنید و چند روزی زندگی بدون تکنولوژی و امکانات پیشرفته در شهرها را سپری کنید؛ خواهید دید که چه توانایی های بسیاری برای حل مشکلات و اتفاقات درون شما وجود داشته و از آن بی خبر بوده اید .

و یا چه ذهن فعال و خلاقی داشته اید بدون آنکه از قدرت آن با خبر بوده باشید و در این سفر خواهید دید که چگونه کمبودها و کاستی ها را با استفاده از قدرت ذهن خود پوشش و جایگزین خواهید کرد و شگفت زده خواهید شد از اینکه چه روحیه تسلیم ناپذیری درون شما وجود داشته و شما به سادگی در برابر برخی مسائل کوتاه می ‌آمدید.

 

https://dailygram.com/profile-55910/?link-id=453759

https://lessontoday.com/activity/p/2824685 /

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1987228 /

https://checkpointforarts.com/activity/p/855646 /

https://www.pedicure.com/activity/p/453342 /

http://www.bcsnerie.com/activity/p/4066761 /

http://sqworl.com/zhufs7

https://prayercaresharenetwork.com/activity/p/1029829 /

https://www.webtalk.co/n/44803158

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-charkhonaki-ir-category-travel-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%88%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%DA%86%D8%B1%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF

https://cascade.org/node/6583?page=194#comment-90895

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2022/06/23/kick-start-your-summer-how-to-pack-a-plant-based-picnic

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

چرا ورزشکاران باید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

۶ بازديد

عنوان: چرا ورزشکاران باید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

 

 

لیزر موهای زائد مدتی است مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است مخصوصا افرادی که شیفته زیبایی هستند، اما ما در اینجا قصد نداریم به طور معمول در مورد لیزر موهای زائد صحبت کنیم بلکه سعی داریم به صورت تخصصی در مورد تاثیر لیزر موهای زائد و حذف مو بر بدن ورزشکاران صحبت کنیم.

آیا میدانستید اکثر ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی از جمله خانم ها و آقایان همیشه با موهای زائد خود درگیر هستند و هر کدام به نحوی با رشد آنها مبارزه میکنند؟

آیا می دانستید که ورزشکاران حذف مو با لیزر را به روش های سنتی حذف موهای زائد ترجیح می دهند؟

چرا؟

خب، قبل از پاسخ دادن به آن، ابتدا باید با نحوه عملکرد لیزر موهای زائد آشنا شوید.

 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

 

درمان لیزر موهای زائد با قرار دادن نواحی مورد نظر پوست ورزشکار با پرتوهای لیزر با شدت بالا عمل می کند. پرتو لیزر به لایه های اولیه پوست نفوذ کرده و به فولیکول های موی ناحیه مورد نظر می رسد.

انرژی گرمایی پرتو لیزر به فولیکول مو منتقل می‌شود که در نهایت تا 90 روز غیرفعال می‌شود.

پس از آن، حتی اگر فولیکول موی درمان‌شده به طور کل از بین نرود و بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد و شروع به تولید تارهای موی بدن کند، دیدن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود، زیرا ضخامت کمتری دارند و مقدار رنگدانه های موی بدن کمتر شده و موها در بدن به سختی دیده میشوند.

پس لیزر یکی از چالش های همیشگی ورزشکاران را برطرف کرده است.

 

لیزر موهای زائد چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟

 

ورزشکاران برای ارتقای بازی خود تلاش زیادی می کنند و لیزر موهای زائد چالش های قبل از تمرین و ورزشِ آنها را کمی آسان تر می کند.

چگونه؟

خب، لیزر مزایای زیر را برای یک ورزشکار ارائه می دهد:

 

1.ورزشکاران می‌توانند با لیزر موهای زائد از آسیب دیدگی جلوگیری کنند.

 

ساییدگی های پوست در برخی رویدادهای ورزشی مانند دوچرخه سواری، کشتی، فوتبال و... موضوعی رایج است و دلیل آن ساده است. لباس ورزشی تنگ همراه با اصطکاک مداوم با آن به پوست ورزشکار که مملو از موهای بدن است می تواند منجر به آسیب های پوستی شود.

ویا اصطکاک بین دو ورزشکار رقیب که همواره در برخی از ورزش ها که با هم تنش بدنی دارند، موهای زائد باعث ساییدگی و آسیب دیدگی میشود.

شاید حتی افراد عادی و غیر ورزشی هم این موضوع را به خوبی درک کنند که کشیده شدن موهای بدن توسط لباس ها و اصطکاک با سطوح چه درد و آسیبی به بدن میتواند وارد کند.

برای جلوگیری از تمام این موارد، ورزشکاران درمان لیزر موهای زائد را از کلینیک‌های معتبر پوست انتخاب می‌کنند، زیرا نه تنها موهای بدن را برای مدت طولانی از بین می‌برد، بلکه پوست درمان‌شده را از عوارض جانبی دور نگه میدارد.

حال سوال پیش می آید چه کلینیک و چه دستگاه لیزری برای ورزشکاران مناسب است؟

شما میتوانید این سوال را از کارشناسان شرکت کارمانیا طب بپرسید که کار فروش و واردات دستگاه های لیزر مو و دستگاه لیزر تیتانیوم وارداتی شرکت کارمانیا طب را انجام میدهند، بپرسید که حتما شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

 

2.با لیزر موهای زائد ورزشکارانی که در فعالیت های ورزشی مهم شرکت می کنند، راحت تر خواهند بود.

 

ورزشکاران در فعالیت های ورزشی سنگین و مهم شرکت می کنند، بدن خود را به حد نهایی می رسانند و با تمرینات و اراده محض خود پیروز این رویداد می شوند. آنها همه این کارها را در حالی انجام می دهند که لباس های ورزشی تنگ به تن دارند. اگر قبل از شروع یک رویداد ورزشی، موهای بدن خود را با استفاده از لیزر موهای زائد از روی پوست خود پاک نکنند، ممکن است در طول مسابقه به دلیل ایجاد پارگی در پوست خود از تارهای موهای زائد بدن احساس ناراحتی کنند.

علاوه بر این، بر عملکرد کلی آنها در این رویداد نیز تأثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است آنها را از جایگاه سکو باز دارد!

پس ورزشکاری که قصد شرکت در مسابقات مهم و حساس را دارد که این رویدادها نیاز به تمرکز ذهنی بالایی دارند نباید قبل از مسابقات درگیری ذهنی بی اهمیتی مثل موهای زائد را داشته باشد که نیاز به شیو یا هر چیز دیگه ای دارد.

یک ورزشکار حرفه ای در هر رشته ای قبل از هر چیزی از مزاحمت ها و درگیری فکری بی اهمیت مثل موهای زائد خلاص میشود.

 

3.با لیزر موهای زائد ظاهر کلی یک ورزشکار نیز بهبود خواهد یافت.

 

ورزشکاران باید بهترین ظاهر خود را داشته باشند زیرا هر قدمی که برمی‌دارند توسط اطرافیانشان یا از طریق لنز دوربین‌ها ثبت و بررسی می‌شود. بنابراین، اگر آنها موهای بدن خود را اپیلاسیون یا اصلاح کنند، پوست آنها علائم نامطلوبی را نشان می دهد، اما زمانی که بهترین درمان لیزر موهای زائد را از یک کلینیک پوستی معتبر انتخاب کنید، اینطور نیست.

انتخاب کلینیک معتبر و انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را میتوانید به کارشناسان شرکت بازرگانی کارمانیا طب بسپارید زیرا این شرکت سالهاست که در زمینه واردات و خرید و فروش دستگاه های لیزر مو فعالیت میکند.

ورزشکاری که اخیراً پوست خود را تحت لیزر موهای زائد قرار داده است، می‌تواند مستقیما با هواداران روبرو شود یا در جلسات مطبوعاتی شرکت کند، زیرا درمان لیزری کاهش موهای زائد بدن هیچ نشانه‌ای از آسیب پوستی بر جای نمی‌گذارد.

 

 

چه رشته های ورزشی باید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

 

امروزه ورزشکاران تمامی رشته های ورزشی این نیاز را در خود میبینند که بدن خود را لیزر کنند ما در اینجا رایج ترین آنها را نام میبریم و بررسی میکنیم.

دوچرخه سواران: حالی که مزایای آیرودینامیکی از بین بردن موهای پا برای دوچرخه سواران اندک است، اما درمان خراش های جاده ای را آسان تر می کند. بدون مو بودن کمک می کند تا زخم ها راحت تر درمان شوند و سریع تر بهبود یابند.

شناگران: مانند دوچرخه سواران، لباس های شنای تنگ نیز موها را می کشند. با این حال، بر خلاف دوچرخه سواران، از بین بردن موهای بدن در واقع مزایای آیرودینامیکی در آب دارد و می تواند زمان شنا را بهبود بخشد.

دوندگان: پارگی و خراشیدگی پوست یک مشکل رایج در بین دوندگان است. مو نه تنها به ساییدگی کمک می کند، بلکه مانع استفاده از دارو برای از بین بردن زخم ها می شود.

بدنسازان: موهای بدن مانع از نمایش عضلات حجیم و کات شده می شوند. بدنسازی رشته ای است که رابطه مستقیمی با زیبایی بصری بدن دارد پس با لیزر مو بهتر و زیباتر روی صحنه مسابقه دیده میشوند.

ورزش های گروهی پرطرفدار: ورزش هایی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال و... جز پر طرفدارترین ورزش هایی هستند که میتوان تمام دلایل ذکر شده را برای اینها نیز نام برد به علاوه اینکه این ورزش ها بیشتر مورد توجه رسانه ها و طرفداران میباشند که این موضوع را با اهمیت تر میکند.

 

نتیجه گیری و معرفی شرکت کارمانیا طب برای مشاوره درمورد لیزر موهای زائد

 

همانطور که گفته شد لیزر مو یکی از مهمترین عواملی است که تمامی ورزشکاران باید اهمیت ویژه ای به آن بدهند نکته همیشگی در مورد لیزر موهای زائد انتخاب کلینیک مناسب و دستگاه لیزر مناسب میباشد که مشاوران سایت کارمانیاطب واردکننده دستگاه های لیزر مو، دستگاه های زیبایی، دستگاه های لاغری، بادی آنالایزر و... همواره آماده پاسخگویی به شما ورزشکاران گرامی در هر زمینه ای میباشند.

 

منبع: karmaniateb.ir

 

مهندسی چیست و یک مهندس کیست؟

۶ بازديد

مهندسی چیست و یک مهندس کیست؟

مهندسی یا دانش عملی عبارت از شناختی است که انسان از آن بهره برداری عملی می کند و آن را در سازندگی خویش یا جامعه به کار می بندد. از طرف دیگر، واژه  Engineer که از کلمه Engine ریشه گرفته است، تمام یا قسمتی از بار معنایی Engine را با خود دارد. این واژه به معنای ماشین ،موتور، چرخ ،نقشه کشیدن، طراحی کردن، تدبیر کردن و تهیه کردن آمده و بر خلاف مرسوم و متداول، فقط به معنای موتور به کار نرفته است و در حقیقت، آنچه از معنای اصلی این واژه استنباط می شود ،طراحی کردن، نقشه کشیدنو چیزی را به حرکت در آوردناست که برای انجام تمامی کارهای فوق، احاطه بر علم و دانش عملی یک ضرورت کامل است.

با توجه به آنکه هر چیزی که در طبیعت به وجود می آید یا وجود دارد دارای قواعد و قوانین خاصی است، پس اگر مهندس کسی است که چیزی را به وجود می آورد که هرگز وجود نداشته است، این شخص نمی تواند بدون وقوف بر قواعد آنچه موجود است، موجود جدیدی را طراحی و خلق کند.

تعاریف زیر نیز از طرف شاخه مواد و معدن فرهنگستان علوم ایران پیشنهاد شده است:

توانایی کاربرد خلاقانه و اقتصادی مواد و نیروهای طبیعت در انتخاب، طراحی، مدیریت، ساخت و تولید با تکیه بر دانش، ریاضی و علوم در راستای رفاه جامعه و منافع پایدار بشر. این توانایی از طریق آموزش و تجربه حاصل می شود.

چنانچه می‌خواهید با مهندس و مهندسی آشنا شوید ، مطالعه این ( مهندس و مهندسی چیست؟ ) صفحه را در پورتال جامع مهندسین ایران به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یک مهندس کیست ؟

  • مهندس فردی است که یافته های علمی را به طور مؤثری در خدمت جوامع انسانی قرار می دهد.
  • فردی که به طور ویژه ای آموزش یافته و دارای تجربه هایی در برنامه ریزی و توسعه زیربناها و ابزارهاست. مهندس باید قادر به ایفای نقش راهنما در فرایندهای مهندسی به منظور تأمین نیازهای جوامع باشد.
  • مهندسان با زمینه هایی چون ادراک، کاربرد، طراحی، توسعه و مدیریت پروژه ها و فرایندها سروکار دارند.

تعریف یک مهندس

  • یک مهندس به طور مؤثر یافته های علمی را در خدمت انسان قرار میدهد.
  • او یک پل ارتباطی حیاتی بین علوم و جامعه است.

چگونه یک مهندس مدرن به وجود می آید؟

  • جهان به سرعت در حال تغییر، نیاز به مهندسانی دارد که بتوانند نقش به مراتب پیچیده تری از گذشتگان خود ایفا کنند؛
  • او علاوه بر مهارت های فنی باید در حوزه های غیر فنی نیز شایستگی لازم را داشته باشد؛
  • لازم است یک مهندس در برقراری ارتباط توانمند باشد.
  • او باید قادر به حل مشکلات باشد.
  • او باید دارای شایستگی های مدیریتی لازم باشد.

خصوصیات یک دانش آموخته مهندسی عبارت است از

  • داشتن پایه قوی در علوم پایه، ریاضیات و اصول مهندسی
  • داشتن دانش و تجربه در انجام دادن روش های آزمایشی
  • داشتن دانش بالا در فناوری های مربوط به تخصص خود
  • پیدا کردن مهارت زیاد در ارتباطات و تبادل نظرهای کتبی و شفاهی
  • آشنایی با اصول تجارت و شرکت ها
  • داشتن احساس مسئولیت اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و انسانی
  • دارا بودن دیدگاه تاریخی و اجتماعی در خصوص آثار فناوری بر جامعه و طبیعت
  • دارا بودن تصویری هماهنگ از شاخه های مختلف مهندسی
  • داشتن روحیه خلاق و هوشمند
  • دارا بودن قابلیت انعطاف در تغییرات شغلی
  • توانایی اتخاذ تصمیمات خطیر هنگام بروز مسائل بحرانی
  • داشتن اشتیاق همیشگی و علاقه به آموختن در طی زندگی
  • دارا بودن فرهنگ کار گروهی
  • اشتیاق به انجام دادن فعالیت های پژوهشی و ایجاد زمینه آن
  • پایبندی به حفظ محیط زیست
  • آشنایی با علوم حیاتی
  • درک ارزش های فرهنگی و هنری
  • تسلط کامل به کامپیوتر در حل مسائل مهندسی
  • آشنایی کامل به زبان انگلیسی

حقیقت آن است که شاید مشخصه مهندسان مورد نیاز در یک دهه دیگر تفاوت بسیار زیادی با آنچه امروزه در نظر گرفته می شود، داشته باشد و بسیاری از چیزهایی که مهندسان امروز فرا می گیرند کاربردی برای فردای حتی نزدیک آنها نداشته باشد.

کیفیت مهندسان انگیزه و صداقت  اشتیاق به آموختن  قدرت تجسم  قابلیت داوری سالم  فکر و عمل دقیق  درک مسائل اقتصادی  استعداد رهبری سازمانی  دارای قدرت ابتکار و خلاقیت

دارا بودن توان برای انجام دادن کارهای سخت  قابلیت تفکر و ابراز نظر خود به صورت شفاف.

مهارتهای اساسی برای یک مهندس

دانش مهارتهای فنی در زمینه های:

  • مبانی علوم
  • مبانی و کاربرد مهندسی
  • آمار و احتمالات
  • فناوری و علوم کامپیوتر
  • عملیات مهندسی

فرهیختگی:

  • تفکر منطقی
  • مهارت حل مشکلات
  • مهارت های ارتباطات و طراحی
  • مهارت های مدیریتی، سازماندهی و سازمانی

برداشتهای عمیق از حرفه آموزی:

  • رقابت پذیری
  • صداقت
  • تعهد
  • تساهل
  • قابلیت انعطاف
  • آموزش مادام العمری
  • اتکا به نفس
  • وقت شناسی
  • وظیفه شناسی
  •  دارا بودن انگیزه های رسیدن به هدف

دارا بودن استانداردهای لازم در کارهای مهندسی:

  • سیستم های اندازهگیری
  • استانداردهای فنی، بازرسی
  • آزمون های فرایندی
  • الزامات زیست محیطی
  • آشنایی با کدهای اخلاق مهندسی
  • آشنایی با استانداردهای حرفه ای

مهارت های لازم در کسب و کار:

  • آشنایی با اقتصاد آزاد
  • کسب و کار بین المللی
  • شرکت های چند ملیتی
  • رقابت های جهانی
  • تضمین کیفیت
  • بیمه
  • تضمین های فروش
  • روش های ارائه پیشنهاد قیمت

آگاهی از فرهنگ و تاریخ کشور خود و دیگر نقاط جهان:

  • تاریخ جهان
  • تاریخ و چگونگی توسعه ملی
  • تفاوت های فرهنگی
  • برنامه های اقتصادی و سیاسی کشور
  • عادات و زندگی اجتماعی
  • جنسیت
  • مذهب
  • تنوع فرهنگی

تسلط حرفهای در یک زبان بین المللی :

  • قابلیت های گفتاری و نوشتاری زبان خارجی
  • گویش های محلی و حرفهای
  • واژگان فنی

منبع: www.pjmi.ir

https://faheemkhatri.blogspot.com/2022/11/blog-post_1.html

https://sites.google.com/view/dsfsd-fs-f-s-fsf-s/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/3617303

https://medium.com/@narif67241/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-f5b631ad2e01

https://iqqstczuxp.wordpress.com/2022/11/17/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3-%d8%b9%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85%d8%9f/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post496438785/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/4f0d81fc-0c4e-3f52-3389-3e89761fbef5/f2967383e44dfcdbeb7148cfd15addf7

https://app.box.com/s/e5ku1vlrtqiblme4tzbmylc63uub3pxx

https://telegra.ph/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-11-17

https://diigo.com/0qpp3w